כיצד לבחור צמחים לבית ללא אור

כדי לגדל צמחים בתוך הבית, אתם צריכים לספק להם את סוג האור הנכון. אם יש לכם רק חלון אחד מואר בבית, תוכלו לעצב לידו פינת צמחייה, כל העציצים בה יוכלו להינות מאור השמש ותהיה לכם פינה ירוקה בבית. אם אין מקום עיצובי ליד החלון, תוכלו להניח את העציצים אחת לשבוע לקבל קצת שמש. זה יספק להם את האנרגיה להם הם זקוקים. אם אין לכם חלונות עם אור שמש תוכלו להשתמש בנורות פלורסנט או נורות LED לגידול.

צמחים לבית ללא אור - המומלצים שלנו":

עם בכל זאת אין לכם שום חלון שפונה לכיוון השמש, ישנם סוגים רבים של צמחים לבית ללא אור, ואלה ההמלצות שלנו:

  • זמיה קוקוס

צמח שיכול לשגשג כמעט בכל נקודה חשוכה, אחד הצמחים הבודדים שאינם זקוקים לשמש. זהו צמח ירוק, חזק ומרשים עם דרישות טיפול מינימליות. בעל קצב צמיחה איטי ומסתדר היטב כאשר הוא נמצא בחדרי מקלחת. הוא מעדיף טמפרטורות קרירות יותר ואינו יכול לשרוד בשמש ישירה.

  • סנסיווריה

זהו צמחח שלא צריך השקעה מרובה, צמח שמקורו באפריקה המערבית והוא חזק במיוחד, הוא מסוג צמחים שקשה להרוג, הוא יוכל לגדול בבית ללא אור בקלות, הוא מטהר אוויר שאינו צריך מים מרובים ואינו צריך שמש ישירה

  • שרך בוסטון

זהו צמח מרשים במיוחד, ואם תטפלו בו כמו שצריך, הוא יגיע למימדים גדולים במהירות . הוא אידאלי עבור חדרים רטובים, כמו אמבטיות ויכול ואף רצוי לגדל אותו ללא אור ישיר   

  • פוטוס

אחד הצמחים החזקים ביותר שתגדלו ויהיה לכם מאוד קשה להרוג אותו. הוא חזק מאוד בפני חוסר השקיה, אך לא יכול לחיות באור שמש בכלל.

איך בכל זאת נכניס אור לביתנו?

צמחים לבית הם דרך מצוינת להוסיף קצת ירק לבית או למשרד. ישנם סוגים רבים ושונים של צמחים לבית ללא אור, כך שאתם לא צריכים לדאוג שאין מספיק אור. אם בכל זאת אתם רוצים להכניס צמחים שצריכים אור לביתכם, תוכלו לספק להם אור מלאכותי כמו מנורות או נוריות LED, או אפילו נורות פלורסנט. חשוב לשקול איזה סוג של צמחים יש לכם לפני בחירת סוג תאורה שכן סוגים מסוימים טובים יותר מאחרים עבור צמחים ספציפיים. תאורה היא אחד הגורמים החשובים ביותר לצמחים, ויש למקם אותה בצורה שלא תפגע בצמחים. האור צריך להיות חם ולא חזק מדי. התאורה עוזרת להם לגדול ולייצר יותר מזון. כמות התאורה הנכונה יכולה גם לגרום לצמחים שלכם להחזיק מעמד זמן רב יותר, מכיוון שהיא לא תייבש אותם.